Tuesday, March 3, 2009

Yay!

Aku nak masuk ke dalam blok aku. Ada pak guard.

Pak Guard: Unit mana?

Aku: A-12A-X...

Pak Guard: Yay? 12Yay?

Aku: Lantak ko lah. Yay. 12 yay. X.

PG: Okay, okay, masuk.

Aku sibuk hari ni. Kejap lagi ada meeting. Meeting lagi. Lepas lunch, aku akan balik rumah dan siapkan kerja yang deadlinenya hari esok.

Esok, tuan rumah aku nak jumpa tengahari. Aku nak tunjuk kat dia apa yang problemnya rumah ni lepas tu mintak dia ganti beberapa benda. Kalau dia nak suruh aku blah, aku kena cari tempat dekat Bangsar. Dekat sikit dengan gym aku.

Pastu petang pulak aku kena pergi meeting kat hotel.

Sibuk, beb.

Sebab tu aku takde masa nak bergaduh dengan driver teksi yang panggil Bank Rakyat, Bank Low Yat.

Drebar: Mau pergi mana?

Aku: Bank Rakyat.

D: Bank Low Yat?

Aku: Bukan. Bank Rakyat. Low Yat tak beli lagi. Tapi tunggula empat tahun.

Sampai je ke situ...

D: Betul la. Bank Low Yat.

Mampus engkau lah. Lagi banyak orang macam ni, lagilah aku nampak cambest.

Takde masa nak gaduh, cakap huruf pertama dalam alphabet rumi ialah 'A', dan bukannya 'Yay'.

Anyway, Yay!