Wednesday, May 20, 2009

Teratai Merah Terlantar di Luar Pagar

Aku kat rumah. Penat nak mampus.

Kepala sudah pusing. Kejap lagi nak tidur. Aku masak air, pasal nanti bila aku bangun tengah malam, mesti aku nak minum.

Aku harap ini bukan tanda kencing manis.

Tapi, kalau kencing manis, mesti best sesapa yang hisap konek aku. Kaaaaaaaaaaaan?

Esok aku nak balik Kuantan. Pasal aku nak pergi mahkamah. Tak macam RPK, aku tak cukup 'hero' untuk main sorok-sorok dengan mahkamah Malaysia.

Aku rakyat biasa. Walaupun aku genius. Kacak. Sasa. Seksi. Konek kuat. Jubur harum.

Cis. Rasa macam nak cukur bulu ketiak, pastu ambik gambar diri sendiri.

Masa aku penat, aku akan mula cakap sorang-sorang. Puji diri sendiri. Rasa diri sendiri best.

Jadi, aku tak wajar bercakap dengan orang. Pasal tu aku tak pergi ke Kelab Tekan Kebangsaan malam ni. Nanti aku cakap sorang-sorang la pulak.

AKu beli minuman dan minum kat rumah je.

Stok air tin aku dah habis dah.

(Datuk?) Ahmad A Talib dah jadi executive director Media Prima. Zainul Ariffin dah jadi Group Editor NSTP.

Bukan hal aku, tapi aku cuma nak cakap:

We are proud to belong
to the school that is strong
that is dear good old SDAR!

We are proud to promote
the study and spote (?)
Of our dear good old SDAR

The lalala that we lalala and the joy that we share
Is part of our uNIty!

Yeah, man. That's how tired I am. I'm the last son of Pimpton. I need to get me a Pimp-mobile sometime soon.