Saturday, August 21, 2010

Rehat: Balas Dendam

Wuahhhh! Dah dapat Internet balik ni, aku balas dendam la. Muahahahahaha!

Dah lama tak pakai komputer aku nak menulis. Pakai komputer opis atau netbook je. Netbook tu macam beromen dengan budak 9 tahun. Pantat kecik.

Cakap pasal pantat, aku musykil - kenapa biji kelentit perempuan Melayu tu kecik? Persoalan ini menghantui aku selama dua minggu.

Sementara itu, kerja aku dah makin rutin. Masuk opis, kerja-kerja-kerja, pergi lunch. Balik, kerja-kerja sikit, dah balik.

Nak memuaskan kepala hotak aku yang senantiasa ligat berfikir, aku duk tulis skrip.

Ada orang tak percaya bila aku cakap yang aku sentiasa buat tiga kerja pada satu masa. Tiga atau lima.

"Mana kau cari masa?"

Hah!

Mou man tai!

AKu tidur tiga jam je sehari. AKu tak habiskan masa lapang aku terkinja-kinja dengan sekumpulan beruk dekat shopping complex. AKu tak cuci mata pun. Kalau nak cuci, aku hentam kat biji kelentit je.

AKu takleh tidur, beb. Dulu, nak tidur, aku telan ubat batuk. Kalau ambik pil tidur, nanti jadi cam Eminem la pulak.

Lepas aku fikir aku dah makin ketagih ubat batuk, aku berenti. Aku amalkan meditasi. Memang best. Aku boleh jadi high dengan buat benda tu je. Nak lentok pun, boleh.

Aku sekarang dekat crossroads. AKu ada dapat offer suruh direct movie. Aku tengah consider gak la. Tapi bergantung apa dealnya la. Kalau ada orang nak ambik kesempatan daripada kebaikan dan ketelusan hati aku, kat situ jugak aku bunuh.

Aku dapat projek lain jugak. Dan aku dapat offer nak jadi lecturer part-time.

Semua aku tengah consider. Masalahnya, banyak benda ni, diorang tak bagi aku info langsung. Manalah aku nak buat keputusan, kalau maklumat dia cam pukimak?

Lepas tu, ada orang cakap aku sombong, pasal aku maki orang bodoh. Dah bodoh, nak buat camana?

Kalau pandai, akan buat keputusan yang jauh lagi hebat dari apa yang aku boleh fikirkan. Tapi tidak. Bodoh. Hasilnya? Taula ko sakitnya nanti. Pergilah mampus. AKu nak buat apa? Bukan hal aku, beb.

Pastu ada la pulak cuba nak berpura-pura berprinsip. Tonyoh kat muka aku. Ek eleh. Mulia la sangat jubur taik ko tu. Pantat mak kau. Masa kena kat orang lain, prinsip. Kena kat jubur taik sendiri, mana prinsipnya? Talam betul la muka ko tu.

Aku sumpah semuanya hancur. Dah naik hantu dah ni.

Aku tak peduli sapa. Membujur lalu, melintang patah. Sapa cuba nak main-main dengan aku, aku sumpah ko satu keluarga tujuh keturunan celaka.

Celakalah ko! Mak ko beromen dengan anjing!