Tuesday, August 31, 2010

Kisah Pengembaraan Hitam: Blackout di Bangsar

Aku baru terjaga, hasrat di hati nak menulis reviu filem, apabila kipas berhenti berpusing. Takde letrik!

Aku call LLN. Oops. Tenaga Nasional.

Mamat tu mula-mula taknak datang, atau keberatan nak datang. Suruh aku check sendiri. Aku macam, "Saya tak tau la, bang 11kV tu apa? Macam 11kg ke? Ni boleh kena renjatan eletrik tak ni? Boleh mati ke?"

Gitu le lebih kurang.

Kredit untuk TNB, datang la jugak mamat tu.

Check rumah aku, ok je. Check floor - pun okay.

Kitorang check blok punya fuse room. Dia cakap, "Ini bukan kitorang buat ni. Ini management buat ni."

AKu call management. Dia pun keberatan nak datang.

Muncul la pulak seorang mamat Cina yang rumahnya pun takde eletrik. "Ni biasa ni," dia cakap.

So, kalau biasa, amacam brader? Lu nak repair sendiri ke?

Dia tengok semua suis on, dia tak berani la pulak. Lu cakap lebih la bro.

Aku follow keluar, terjenguk la aku dalam kereta mamat TNB tu. Laaa. Ada awek rupanya, tengah tidur/lentok. Awek... atau adik. Atau bini. Atau bohsia. Manalah aku tau.

Aku dah malas nak tunggu, aku naik balik, ingat nak tido.

Tiba-tiba, eletrik dah ada balik. Ada orang ketuk kat pintu. Brader management tu peluk aku.

"Saya tengah enjoy, saya dengar brader Amir ada problem, saya tak jadi enjoy."

Haihhh. Ye, aku tau aku disayangi. Terima kasih.

Gila drama, blackout kali ni.