Sunday, September 5, 2010

Senandung Space Cop Amir

Aku dah beberapa malam lepak denGan member-member lama dan baru. Rakan-rakan seperjuangan, dan juga guru-guru persilatan.

Aku pun berceritalah kisah-kisah sedih aku.

Aku: Aku rasa seperti menuang air ke daun keladi. Kalau kacang lupakan kulit, akulah kulit itew! Aku rasa seperti memberi bunga, dibalas taik.

Murahguru: Tapi, itulah bagaimana kita dibesarkan.

Hmmm. Aku dibesarkan macam ni ke?

IMBAS KEMBALI KISAH DAHULU

Mak: Amir! Hari dah malam ni.

Aku: Kejaplah. Nak tengok Miss Comet ni.

Mak: Dah, ambik parang ni, pergi bunuh setan.

AKu: Cis. Mujur bukan Moero Attack.

Aku pun berjalan ke rumah setan, Don Horror.

Sementara itu, di dalam rumah Don Horror...

Don Horror: Tarik Amir ke ruang angkasa Setan!

Kakitangan Setan: Baik, baik!

Narrator: Don Horror boleh mencipta ruang angkasa setan dengan memutarkan paksi bumi.

Balik ke aku...

Aku: Huh? Baju Amir!

Narrator: Amir boleh bertukar ke baju tahan pukinya dalam masa masa 0.05 saat. Mari kita lihat dalam gerak perlahan.

Aku: Baju Amir!

Kemputar: Baju Tahan Puki akan dihantar sebentar lagi.

Aku: Huh! Hah!

Toing! Toing! Toing!

Aku: Kereta Perisai Amir!

AKu: Hiahhh!

Don Horror sudah menunggu aku di ruang angkasa setan.

Aku: Amir Z Potong Dua!

Aku: Amir Z Musnahkan Dia!

Narrator: Don Horror menggunakan TEKNOLOGI KIMIAnya untuk membesarkan dirinya sendiri.

Aku: Hah! Naga Amir!

Aku: Laser! Musnahkan Dia!

Narrator: Amir menewaskan Don Horror, tetapi, setelah memutarkan paksi bumi, semua hidupan di planet tersebut sudah mati.

Aku: Alaaa. Apa la aku nak bagitau mak aku ni?

TAMAT IMBAS KEMBALI

Murahguru: Orang macam kita, memang dibesarkan macam itu.

Aku: Ya.