Wednesday, September 29, 2010

Kalau Aku Beli Kereta

Kalau aku beli kereta.

Apa keretanya? Berapa banyak aku nak belanja?

Ramai orang yang beli kereta, beli pasal gaya. Bergayalah sikit, katanya. KATANYA!

Ramai yang beli kereta pasal kereta tu sesuai dengan identitinya. Habis tu, kalau aku nak buat macam tu, adakah kereta aku banyak bijik kelentit dekat luar? Ada pantat bergetar dekat ekzos?



Ini, Pajero SWB (Short-Wheel Base). Aku memang suka.



Tapi... terlalu mahal dan takde kat Malaysia.

Kereta paling best pernah aku naik adalah Volkswagen Tuareg:



Tuareg ni, aku pernah masuk highway. Pastu musykil. Apasalll la semua kereta lain ni bawak 40km/h je? AKu tengok speedometer. Laaa. 140km/h rupanya Tuareg tu jalan. Tak rasa, beb! Macam naik Awan Guling!



CAPTION: Awan Guling

Masalahnya, kalau aku beli 4WD, mampus la nak bayar minyaknya. Maintenance lagi. Road-tax, insurance. Nak mampus? Makan pasir kot?

Kalau je lah. Hahahaha. Tunggulah aku ada duit. Hehehe.