Tuesday, January 11, 2011

Tinju Maut Dunia Paus

Semalam menggelabah gila. Ramai orang menyumpah pasal:

1. Liverpool kalah dengan Man U.

2. Ana Rafalli menang AJL.

Referee bangang la, tak adil la, M Nasir syok sendiri la.

Hek eleh, beb, Avatar kalah Academy Awards, aku relax je? Bengang gila siut. Filem gua tu buat 300 trillion kot, kat box office. Aku nangis tiga kali tu, tengok Avatar. Takkan tak menang Best Film kot?

AKu rasa, aku lagi ada hak nak bengang, pasal Avatar tu filem aku yang tak menang. Akulah yang produce, akulah yang direct, akulah yang tulis skrip. AKu tukang pegang lampu. AKu kalerkan semua tumbuh-tumbuhan kat Taman Negara supaya glow in the dark. Akulah pelakon dalam Avatar tu. Bukan yang manusia tu. Yang makhluk biru tu. Tu aku lah tu! Ko tak perasan ke?

Gua lepak dengan Neytiri kat Kompleks Teruntum sikit punya lama nak ayat betina tu. Asyik main "Werkh! Werkh!" je kat muka aku, pasal dia suka tengok Kung Pow.

Masa Taylor Swift menang best music video pun, aku senyap je. Walaupun video Single Lady tu, aku yang buat.

Filem aku, Avatar, tak menang Academy Awards, aku tak bising pun. Lu kecoh, macam la lu lahir kat Liverpool. Macam la lahir kat Manchester.

AKu lain la. AKu memang lahir kat Stamford Bridge. Aku sekolah kat San Siro. Selalu ponteng pergi main arked kat luar San Siro tu dulu. Pastu aku pergi sekolah menengah kat Santiago Bernabeu, pasal awek Spanish hot macam Penelope Cruz. Gila passionate.

Datuk aku, dulu lepak kat Porto, buat kot. Kot Mourinho tu, dia la yang buat. + 15 defence tu, kot Mourinho tu. Apa ko nak cakap?

Menggelabah la lu mat.

Kesian la, Ana Raffali tu. Ko nak marah, ko baling la botol air kat M Nasir. Dia head jury. Berani ke?

Ala, memang adat bertanding. Ada kalah, ada menang. Aku biasa tak bertanding pun. Kadang-kadang je menang. Dan memang dah adat la, sesapa je menang, ada la yang tak puas hati. Macam pilihanraya la. Yang tak puas hati, biasanya supporter je. Yang bertanding, tak cakap sangat.

Dan aku tak nafikan, adanya orang yang passionate - macam Penelope Cruz - dalam hal AJL ataupun hal Premier League, menunjukkan yang orang masih kisah pasal benda tu.

Jadi, teruskan ajelah. Cuma ingat batas-batas kita sebagai orang Malaysia. Muahahahaha! Kita kena berpura-pura sopan supaya boleh tarik ramai pelancong asing.