Saturday, January 9, 2010

Siri Bercakap Dengan Cheepork: Kami Cool

Aku baru lepas lepak dengan Cheepork.

Kami membincangkan masalah-masalah dunia, seperti:

Aku: Kau rasa, kalau orang buat kereta terbang, parking camana, haa?

Cheepork: Macamana macamana?

Aku: Tak, kalau ada kereta terbang, boleh pakai satu parking space untuk sepuluh kereta, susun satu atas satu lagi.

Cheepork: So?

Aku: Jadi, kalau dah stack macam tu, camana orang yang kereta dia atas sekali nak ambik kereta dia? Camana nak turun?

C: Kalau dah ada jereta terbang, patutnya takdela complicated macam tu.

A: Mungkin pakai hoverboard?

C: Kalau pakai hoverboard, takyahlah pakai kereta!

A: Ye jugak tu.

C: Tapi, susah kalau hujan la.

A: Aku rasa, pakai tali la. Tangga tali. Lepas dah park, dia panjat turun dan naik pakai tangga tali.

C: Suka atu kau lah.

ISU 2

A: Aku rasa, Avatar boleh kaut US$2 billion.

C: Tengoklah camana.

A: Ko fikir, kalau kat US dia dapat US$1 billion, pastu kat China dapat US$300 - US$400 million. Kat Jepun pun sama. Campur serata dunia, tak ke US$2 billion tu?

C: Okay.

ISU 3

A: Ko ni, tak cool langsung.

C: AKu tau aku tak cool.

A: Perempuan lemparkan pantat kat aku setiap hari, tau?

C: Good for you.

A: Tiap-tiap hari, perempuan semua asyik jerit kat aku, "Pantat! Pantat!" Akulah lelaki paling gagah perkasa dan magney pantat paling sasa dalam dunia.

C: Suka ati ko lah.