Thursday, December 24, 2009

LKS: Lu Kena Saman?

Korang dengar cerita?

Barry Wain tulis buku, Malaysian Maverick (Orang Malaysia yang Tak Ikut Peraturan) tuduh Dr M bazirkan RM100 billion masa jadi PM.

Lim Kit Siang terlompat-lompat dalam blog dia. Mintak PM kita, Datuk Seri Najib Tun Razak buat suruhanjaya nak siasat benda ni. Buat nampak, bagi aku, macamlah betul.

Dr M jawab. Dia cakap, buat le suruhanjaya. Siasat la. Siasat bagi perabih. Tapi jangan kasi orang Malaysia je, nanti dia cakap ngelat (tipu). Dia suruh ambiklah orang Transparency International (Persatuan Keterbukaan Antarabangsa) masuk sekali. Pastu, bergantung pada hasil siasatan, dia mungkin nak saman Lim Kit Siang, Malaysiakini dengan Barry Wain. Habih semua sekali nak saman.

Lim Kit Siang dengar je saman, terus menggelabah. Enam posting kat akaun Twitter dia pasal hal ni. Pergilah Google sendiri, tengok.

Masa orang DAP duk riuh nak saman orang, takde la sangat dia bising camni.

Dak, kot ye pun nak tuduh Dr M, siasat le dulu. Dia public figure. Tokoh yang dikenali umum. Bukan jiran ko, kalau nak ngumpat. Bukan member ko nak minum teh tarik.

Aku tak tau hasil siasatan suruhanjaya tu, pasal tak start lagi. Aku tak tau Dr M betul atau salah. Kot ye memang betul, tepat sampai ke angka perpuluhan, dia bazirkan RM100 billion? Mungkin tak.

Tapi seronok la, tengok orang tua gaduh. Kita yang muda ni, diam je la, nengok kat tepi.

Kalau dengan Astro, aku nak tengok wrestling, aku bayar duit pasal nak tengok Wrestlemania, yang ni free je.