Saturday, May 2, 2009

Imbas Kembali Kisah Dahulu: Zaman Aku Miskin

Dulu, masa aku miskin, orang buat aku macam taik, ko tau tak?

Aku keluar dengan beberapa orang yang perasan bagus. Makan kat Burger King. Kira habis fine dining la Burger King ni. Aku ada dalam RM10 dalam wallet. Cukup untuk makan mamak, bayar LRT dan bas balik rumah. Boo fucking hoo.

Jadi, dekat kaunter Burger King, aku bisik kat member aku yang nak beli set meal, "Weh, aku bayar sikit, aku ambik french fries, ya?"

Dia angguk. Aku kasi dia RM3.

Kitorang pun duduk. Member aku yang share meal dengan aku pergi toilet. Aku lapar, jadi aku start la makan french fries tuh.

Yang dua ekor lagi tu stare aku macam aku ni lipas.

Yang sorang ni lecturer.

Lecturer: Hoih! Dia punya lah!

Ko tengking aku, ya?

Aku: Errr...aku bayar untuk french fries ni saja.

Dan diorang terus pandang aku macam taik, ko tau tak? Kira kononnya akulah parasit.

Member yang share dengan aku pun sukalah, pasal dia dapat rasa best.

Last-last, siapa yang parasit? Siapa yang taik?

Bughit mak bapak koranglah. Masa aku miskin, ko hina aku, walaupun aku bayar untuk apa aku makan. Aku bukanlah Islam sangat pun. Silap-silap, masuk neraka. Pedulittaik aku?

Yang korang yang mulia sesangat ni, kononnya beradab, tapi pukimak. Last-last, perabiskan duit kerajaan je. Perabiskan duit orang miskin yang lain (pasal orang kaya tak bayar cukai). Perasan je lah wei. Hisaplah jubur taik aku.

Sejak masa tu, aku faham yang manusia ni memang celaka dan selagi ko takde duit, selagi tu pukimak-pukimak macam ni akan memperkotak-katikkan ko pasal dia tak secure pasal diri sendiri dan pasal konek sendiri.

Cuma ko perlu ingat. Warga neraka macam aku ni susah nak mati. Pasal 'only the good die young'.

Orang macam aku ni, aku rasa jadi macam datuk aku. Hidup sampai 90++.

Aku taknak pun, tapi nak buat camana?