Friday, May 16, 2008

Semusim di Syurga: Menanam Hatiku Yang Luka

Tadi, aku pergi ke Bangsar.

Aku cari dan terus mencari. Tapi tak jumpa.

"Minum, boss?" sapa si mamak.

Aku geleng.

"Minum arak, boss?" sapa si mamak kat kedai sebelah.

Aku mengeluh dan menggeleng lagi.

"Arak haram," aku kata. Hihihi.

Lepas tu, aku pergi naik teksi ke Midvalley Megamall. AKu pergi ke spa di Cititel Hotel, dipenuhi dengan perempuan-perempuan seksi yang sanggup melakukan apa saja yang aku pinta. Asalkan dibayar dengan sesuatu. Sama macam perempuan lain juga.

Aku pergi ke arah bapak ayam, eh, maksud aku pekerja spa tersebut.

"Boss, apa mau? Kadazan ada, Cina ada, Melayu ada."

"Kayan ada, Kayan?"

"Kayan?"

"Alaaa...duduk kat bukit. Pekerjaan utama menanam padi dan mengumpul hasil hutan. Kulit putih. Rambut hitam. Muka macam Cina."

"Bidayuh ada. Itu Jessica Alba Bidayuh la, dalam itu filem."

"Bukan Iban ke? Kelabit? Kelabit takde?"

"Tak adalah... mau tengok dulu?"

"Mmm... pinjam towel dulu boleh ke?"

"Apa mau buat?"

Aku ambil tuala yang diunjukkan pada aku. Kemudian aku berjalan ke arah tandas.

"Eh, lu mau pergi mana?"

AKu melangkah tiga tapak, kemudian aku memalingkan muka ke arah ba...pekerja spa tersebut dan memakukan renunganku yang penuh sayu.

"Aku pergi...menanam hatiku yang luka."

Aku pun masuk tandas dan berak.

Habis berak, aku keluar, pulangkan tuala dan ambik teksi pergi balik opis. Banyak kerja la.