Sunday, October 3, 2010

Mabuk-Mabuk Kepayang: Jalan Syurga Tidak Terbatas

AKu ramalkan, dalam masa dua tahun, Melayu-Melayu ni semua jahanam.

Aku nak buat apa pun tak boleh. Aku bukan adiwira, beb. Adiwira = superhero. Aku hanya boleh terus berjalan. Buat apa yang aku percaya.

Satu hari nanti, diorang akan datang dan tangkap aku. Apa-apa ajelah alasan asal aku tutup mulut. Pasal aku takkan tutup mulut aku.

Dan aku tak seberani Raja Petra untuk lari ke UK. Aku last-last mati katak je kot?

Aku bukan Penyelamat Dunia. Bukan Raja Utara. Bukan Dewa Perang. Aku hanya Nankabu.

Nankabu yang gila. Tapi dalam kegilaan aku, ada hakikatnya. Mustahil, walau sepandai atau sehebat mana pun, untuk sesiapa paham apa yang aku sampaikan. Sebab takde siapa pun adalah aku.

Hahahahaha.

Satu hari nanti, aku akan buat filem atau buku yang akan sama ada memusnahkan dunia atau menjadikannya lagi bagus.

Aku adalah Raja Syaitan. Aku diturunkan ke bumi untuk sesuatu yang lebih besar daripada drama dan kesulitan kecil dalam dunia yang sempit. Aku dilahirkan untuk menyelesaikan ketegangan yang lebih mencabar.

Bukan pasal aku lebih bagus daripada kau, tapi pasal itu memang sudah tersurat. Aku diberi hadiah yang berharga, yang dibebankan dengan tanggungjawab yang aku tak pinta. Aku tak pernah mintak untuk diberi nyawa. Aku tak pernah mintak diberi kesedaran sebegini. Melawan naluri hanya seksa untuk aku.

Aku hanya berupaya buat apa yang aku percaya. Biar mati di tepi jalan. Biar aku hilang pedoman. Namun, aku tetap best. Pasal aku hensem. Muahahahahahaha!