Tuesday, October 19, 2010

MySpy Lagi

Aku ada salinan DVD original MySpy, jadi aku tengok balik. Sempat sampai first act je malam ni. Nak tido dah.

Banyak benda aku miss masa aku tengok dulu. Macam, hiasan dalam bilik AJ dan Salleh. Pakaian, makeup dan persembahan para pelakon yang bersungguh-sungguh bawak dialog aku.

Aku masih bangga dengan MySpy. Homage aku untuk filem-filem Hong Kong zaman 80an, macam Aces Go Places, Tricky Master dan karya Benny Hill.

Memanglah, bukan kerja aku semua. Gila ramai orang nak pakai untuk buat filem ni. Masa aku jumpa diorang, nampak macam geng yang best.

Aku masih tergelak kat lawak sendiri. Malu la sikit, tapi nak buat camana? Sesetengah dialog tu, pelakon atau pengarah tukar sendiri atau tambah, jadikan lagi bagus daripada apa yang aku tulis asal.

Banyak benda aku belajar hanya daripada menengok bagaimana pengkarya filem sebenar membuat filem dengan betul. Yelah. Aku outsider je masa tu. Baru nak start buat filem. TV pernah la. Animation, memang pernah. Kerja pertama aku dulu buat skrip animation.

Sekali lagi aku nak ucapkan terima kasih kepada semua yang terlibat buat semua filem yang aku tulis. Budi korang semua aku takleh balas. Nak belanja makan pun, aku bukannya banyak duit sangat.

Aku cuma rasa terharu benda yang aku tulis sampai tak tidur, ada jugak orang usahakan sampai jadi filem. Menjadi pulak tu.

Kalau diberikan peluang, aku nak buat filem lagi. Aku nak tulis. Banyak lagi benda aku nak belajar.

Ada orang offer aku direct, tapi offer tu aku KIV dulu. Aku rasa macam aku kena buat lagi banyak preparation. Besar tanggungjawab nak mengarah filem ni. Nak co-direct, berani la aku.

Sorry la beb. Aku budak kampung je. Duduk tepi paya. Memang aku tak bajet apa aku tulis jadi filem. Hahahaha. Memang menggelabah habis la. Hahaha.

Tapi best! Muahahaha!