Monday, June 15, 2009

Amir Hafizi Dapat Lima Juta US Dolar Hujung Tahun Ini

Aku tengah tulis cerita hantu ni.

Aku tulis pasal angin, angin datang. Aku tulis pasal tingkap berbunyi, tingkap pulak berbunyi.

Jadi, aku nak tulis pasal aku dapat lima juta dollar US dan tengok kalau aku dapat ke tidak.

Tadi, aku penat pasal pasang no-slip rubber tiles kat bathroom bapak aku. Aku silap kira.

Luas bilik air tu, 43 sqft. Tolak kolah bentuk suku bulatan, 5 sq ft. Tolak paip sinki dengan tandas, 2 sqft lagi.

Kalau asalnya, 43, tolak 7, dah 36sqft, kan?

Aku pergilah beli no-slip tiles ni. Bukan apa. Bapak aku dah tak balance sangat. Aku takut dia tergelincir. Bukan dia aje. Aku ni pun pernah tergelincir dalam bilik air tu.

Tiles dia, oops, sorry, jubin dia dah sejak 1991, beb. Dah 18 tahun dah. Mana tak licin?

Kat Giant, ada jual 6 keping jubin, 1sqft setiap satu, dalam satu paket. Aku beli la 6 paket. RM15.99 satu. Ngam-ngam 36sqft.

Balik rumah, nak pasang, lampu bilik air la pulak rosak. Aku pergi ambik tangga, salah ambik tangga besar la pulak.

Aku ambik la tangga yang betul saiznya. Tukar lampu.

Dah ada lampu, aku start buat benda tu. Salah pasang la, salah gunting la, last-last, ada la dalam beberapa kaki persegi terlompong. Itu pun semua yang memang kena potong la kalau nak penuhkan.

Pantat betul lah. Esok kena beli lagi dua paket. Kalau aku tau, aku beli je ekstra.

Oklah. Aku nak habiskan skrip filem cerita hantu ni. Seperti biasa, tiada siapa yang dapat menandingi kehebatan aku menulis cerita. Kalaulah ada lima orang yang best macam aku ni. Mesti aku takleh cari makan.

Aku kasi bunga aje pun, dah ramai jeles. Belum buah lagi beb. Belum aku kasi magnum opus aku lagi. Aku menang Academy Award kang, keluar parang asah parang la, orang yang jeles dengan aku.

Nak buat macamana? Aku memang best. Dilahirkan best. Aku tak pernah jeles kat orang. Gelakkan orang banyak la. Pasal diorang tak best. Ego je lebih. Suka dengar cakap sendiri. Tak paham apa aku cakap, aku nak buat cemana?

Akulah makhluk paling sempurna ciptaan Tuhan.

Oklah. Aku nak sambung buat cerita hantu. Kalau aku tambah scene bogel, ok tak?