Saturday, August 28, 2010

Neutral Macam Babi, Poyo Macam Pukimak

Babi: Akulah orang paling neutral dalam dunia ni!

Pukimak: Takde! Aku LEBIH neutral dari mana-mana benda hidup ataupun benda mati!

Aku: Aku tak neutral pun.

Babi: ...

Pukimak: ...

Babi: Tak coolnya.

Pukimak: Ha'ah la. Tak cool.

Aku: Pedulittaik aku, cool ke tidak?

Babi: Tapi, ko kan Buddha the Barbarian?

Aku: So? Apa kena-mengena dengan menjadi neutral? Buddha takde cakap pasal jadi neutral. Buddha cakap suruh terima semua benda dengan penuh tawakkal.

Pukimak: Bro! Neutral lah cool! Nanti semua orang nakkan pandangan ko, pasal ko adil! Neutral tu adil! Neutral tu cool!

Aku: Pergilah mampus cool ke, adil ke, dipuja atau dikeji. AKu tetap macam ni jugak. Aku tetap aku. Benda aku nak buat, semua jalan terus je. Biarlah yang mati, mati. Biarlah yang hidup, hidup. Ko nak sangat dilihat cool, maka pergilah mampus. Gila poyo mak bapak ko. MATILAH KESEMUANYA. CELAKALAH ENGKAU!