Wednesday, March 2, 2011

Jejak Kelana: Tidak Menyesal Membunuh Dewa

Sebagai orang gelandangan, aku telah pergi berjumpa dengan tiga orang hari ini.

Yang pertama ialah kerabat aku juga.

Dia datang, naik kuda besi.

Kerabat Bersepuluh: Wahai Tok Sukaria!

Aku: Ya?

KB: Marilah makan di Mahbub!

Aku: Mampukah tunggangan besi mu menampung beratnya daulat kita berdua?

KB: Boleh saja.

Aku: Helmet takde? Helmet?

KB: Ah! Persetankan itu semua. Berambus ke mari!

Aku: Mana mungkin aku menunggang kuda besi tak pakai helmet!

KB: Kuang hajor! Paluan Seribu Ekor Kuda!

Aku: Hikmat Badan Kebal Emas Ateis Jati!

KB: Tinju Maut Pendekar Laut - Tinju Peluru Supersonik! Angin! Api! Elektrik dan Salji!

Aku: Lepasan Arhat! Boddhisativa Menunjukkan Jalan!

KB: Cakar Pembunuh Naga Jurus ke-12 - Naga Muncul Dari Bendang!

Aku: Hikmat Mencuci Tulang Sum-sum! Tinju Fros!

KB: Cis! Kau berani pakai hikmat Ma Wing Shing?

Aku: Apasal? Tak boleh ke?

KB: Seribu Pedang Pulang ke Asal - Kesedihan Tidak Terperi!

Aku: Hikmat Golok Salji Jurus ke-12 - Sejuk Mata Pedang, Dingin Hati.

KB: Kau takkan dapat atasi kuasa dalaman aku - Lengan Unikorn Berapi!

Aku: Aku aktifkan 100% otak aku. Dan aku pakai sarira-sarira naga. Keluar! Parang Neraka! Jalan Syaitan Tidak Terbatas!

KB: Aku pakai pistol! Glock 9mm!

Aku: Okay, okay. Jom makan kat Mahbub.

Begitulah berakhirnya separuh masa pertama hari aku, dengan makan tengahari di Restoran Mahbub.