Thursday, April 16, 2009

Aku Tak Mandi Lagi

Aku tak mandi lagi.

Kalau aku kat Thailand ni, aku pergi je massage. Pastu baru mandi.

Tengah buat skrip. Ada meeting besar tak lama lagi. Aku kena siapkan semua yang boleh dan buat pembetulan mana yang patut. Ini aje membuatkan aku tak boleh tinggalkan komputer lebih dari dua jam.

Contohnya, malam semalam, aku berendam dalam bath tub dua jam, pasal tiga hari tak mandi.

Best gila. Tiga hari tak mandi, pastu mandi dua jam.

Kalau ikutkan, nak keluar pun tak boleh. Mujur aku ada laptop - eh, netbook. Dan mujur aku kacak.

Kalau aku keluar, masih boleh buat kerja.

Manalah korang tau, susah senang hidup aku. Chewah. Aku ingat nak pergi Thailand, tapi cuma lepas kekacauan reda. Masalahnya, dalam masa dua-tiga bulan dari sekarang, jadual aku mungkin penuh. Busy gila.

Dan kalau aku berjaya mengejar payment yang tertunggak, barulah aku boleh menghela nafas lega. Kerja freelance ni, memang selalu kena kejar payment. Kalau kau tak kejar, alamat tak dapat la.

Kalau dah dapat, bolehlah pergi Siam. Beli kereta ke.

Aku ingat aku nak beli 4WD. Takpun BMW lama. Tapi, semua kena tunggu payment.

Pakcik Najib takde pulak nak kasi aku USD400 juta ke, GBP1 billion ke. Member-member bukan Melayu aku tau tunggu duit je. Diorang ingat, senang jadi Melayu ni. Nganga tunggu duit free. Pukimaklah.

Ada yang ingat, jadi Melayu nanti tak payah bayar tol. Kepala puki.

1. Camana nak buat, kalau ada 2 Melayu, 2 bukan-Melayu dalam keta? Diskaun 50%? Kalau drebar Melayu? Kalau drebar Cina? Teksi camana? Teksi?

2. AKu yang takde kereta ni?

Pukimak koranglah. Macam sial.

Pergi mampus.

Yang aku tau, kerja aku berlambak lagi. Dan aku tak mandi lagi.