Sunday, July 5, 2009

M Nasir! Keluar Dari Mimpi-mimpi KUUUUU!

Kalau aku mimpikan M Nasir,
Adakah itu tandanya gay?


Celaka betul lah.

Tadi, lepas makan satay pasar malam Bangsar, aku pun dengan muka tersengih, tutup komputer dan pergi tidur kejap.

Aku bermimpi aku dekat hospital, yang katilnya double-decker. Katil betingkat.

Aku tak heran pun, kenapa kalau kat hospital ada katil double-decker? Gila ke apa? Kalau mamat tu patah kaki, camana nak panjat katil atas?

Panjang jugak mimpi ni, pasal ada subplot aku dengan family aku. Lantaklah.

Pastu tetiba, lepas orang mandi Subuh (bukan sembahyang Subuh), ada breakfast. AKu pergi mandi Subuh, jadi aku pun tak segan pergi makan breakfast.

Masa breakfast, ada la pulak jenis yang berserban ni nak cakap banyak la pulak. Menyampah betul aku. Dia tak puas hati apa entah. Nak sound sapa entah. Aku ingat nak sound aku. Dah ready nak gaduh dah, tapi rupa-rupanya ada sorang pakcik tua yang aku kenal.

Gaduh pasal mamat tu bawak pelacur masuk wad. Tak puas hati tak dapat blowjob la tu.

Aku pun cakap dengan orang sebelah je. "Kalau aku, aku tak bawak pelacur masuk hospital. Nak buat, buat kat luar la beb! Nanti mamat-mamat serban perasan bagus ni semua stim ni kang. Diorang ko taulah, kalau mak sendiri pun kena tutup macam tutup perabot. Takut syahwat, katanya."

Pastu, breakfast tu terus bertukar jadi dinner.

Yang speselnya dinner malam tu - Makanan Jepun seafood. Kitorang kena serve dengan perempuan-perempuan Jepun. Mujur aku ada girlpren - dalam mimpi tulah, kisahnya macam tu - jadi aku tak rogol. Flirt ada lah.

Dia letak makanan sikit-sikit kat pinggan. Aku pun mula mengayat dengan beberapa patah nihong go yang aku tau.

Aku: kore kore, nan desu ka?

Perempuan Jepun: Hi hi hi. Sakana desu. Cucuk kan dah tau?

Amende cucuk-cucuk ni pulak?

Dia jugak letak satu kulit siput dengan seekor ketam kecik kat ujung, tempat buka cengkerangnya.

AKu ingat, 'stuffed-shell crab', dalam bentuk 'pun'. AKu belek, rupa-rupanya ada siput babi dalam cengkerang siput tu tengah makan ketam kecik tu. Ko nak aku makan siput babi yang tengah makan ketam ke? Apa punya statement la ni?

Pastu, aku tidur. Ya, dalam mimpi tidur aku, aku tidur. Lepas tu, ada satu family kejutkan aku secara separuh sengaja. Sindir-sindir, aku ingat nak suruh aku blah la.

Aku fikir, aku ni tak sakit apa-apa, jadi patutnya lah aku kasi dia katil aku tu, pasal ini hospital. Tapi aku tak suka Melayu yang suka sindir-sindir. Pukimak ko lah.

Tapi takpe. AKu pun bangun, pastu aku tengok katil atas aku, kosong lagi. Alaaa...kasi la pakcik tu tidur kat atas. Yang kaco tidur aku apasal?

Tiba-tiba, aku kat Kampung Batu Sawar, kat sebelah kampung aku, Kampung Bukit Kuin Satu. Sebelah Sungai Riau, off Sungai Kuantan, off SUngai Pahang.

Rumah M Nasir, kat Batu Sawar. Rumah kampung makcik aku yang dah lama meninggal. Tiba-tiba, aku rasa macam kena jumpa M Nasir. Apasal? AKu dah tak ingat.

Jadi aku dengan selambanya masuk ke rumah kayu tu. M Nasir takde. Jadi aku lepak dulu.

M Nasir balik dengan bininya. Aku secara magiknya tau, bini M Nasir ni baik orangnya, tapi aku tak ingat siapa. Bila aku tengok muka, macam dah kena delete.

Dalam dunia sebenar, aku bukanlah selalu lepak dengan M Nasir. Jumpa pernahlah. Dia, Ramli Sarip, tu semua klan muzik tinggi-tinggi. Muzik dia, panjat bukit. Duduk atas gunung. Bertapa. Muzik aku, turun ke lembah. Pergi paya. Tanam padi. Tanam kangkung. Tanam manggis. Bekerja.

Muzik aku, bukan muzik jalanan. Muzik perlembahan. Bukan perlimbahan. Perlembahan. Dan aku tak tulis muzik. Lirik pun idak. Aku dengar je terer lah.

Anyway, M Nasir dalam mimpi aku ni, tak boleh berhenti bergerak. Kat keliling mulut dia, ada kesan macam bedak putih.

"Ah sudah!" Kata aku dalam hati. "M Nasir versi crack head!"

Adulaaaa.

Dia tak berenti bergerak pasal hilang keseimbangan badan.

M Nasir: Ko datang nak apa, Amir?

Amir: Aku sebenarnya datang ni, nak mintak...

M Nasir: Amende ko nak?

Amir: Aku sebenarnya datang ni, nak mintak...

M Nasir: Cepat le sikit.

Amir: Aku sebenarnya datang ni, nak mintak...

Aduh! Aku dalam mimpi ni. Kalau aku dah susun ayat, mesti ikut turutan. Jangan le menyampuk. Tapi sebenarnya, aku pun dah lupa kenapa aku nak jumpa dia. Apa aku nak mintak pun aku tak tau.

M Nasir: Ko nak mintak kebenaran nak buat movie pakai lagu aku ke?

Bukan!

M Nasir: Aku takde hal punya, tapi ko kena tanya band lah!

M Nasir ada band la pulak? Maksud aku, sekarang ni M Nasir ada band? Apa punya mimpi lah.

Amir: Aku sebenarnya datang ni, nak mintak...

M Nasir: Aku terus terang dengan ko, aku dah lama nak buat filem ni, tapi band aku tu lah, susah sangat nak kasi semua orang setuju. Susah sangat nak kumpul.

Amir: Aku sebenarnya datang ni, nak mintak...

Ahhh! Aku dah malas pasal aku memang betul-betul lupa kenapa aku datang ke rumah M nasir kat Batu Sawar. Dahlah crackhead pulak tu. Asyik garu leher je mamat ni.

Amir: Takpelah, aku nak balik dululah.

Aku pun balik, lalu terjaga daripada mimpi aku.

Minggu depan, aku tak makan satay dah kot?