Thursday, October 16, 2008

Peranti Perantis: Pondan Rangers Turbo

Semasa aku di sekolah, ada ramai budak-budak lembut atau lebih dikenali sebagai pondan atau mak nyah.

Aku menyampah kat diorang dulu. Geli aku.

Aku tanya seorang kawan aku, "Apa pendapat ko pasal pondan-pondan ni?"

Dia menjawab, "Diorang tu menipu diri sendiri. Hipokrit."

Aku: Menipu diri sendiri?

Dia: Tuhan dah buat kita heterosexual, yang diorang jadi pondan tu apa? Lama-lama ko tengok la, mesti taubat lepas tu kahwin!

Aku: Kalau diorang tak kahwin?

Dia: Masuk neraka lah!

Uwah-uwah. Hebatnya kenyataan tu. Gagah perkasa.

Aku yang berada di zaman mudah terpengaruh tu pun percayalah. Aku labelkan habis semua kawan-kawan aku yang lembut, lemah-gemalai sebagai hipokrit.

Akibatnya, aku menjauhkann diri aku, takut lubang jubur aku kena rogol dengan hipokrit.

Lepas habis sekolah, aku masuk universiti. Aku mula sedar yang falsafah kawan aku tu takleh pakai. pasal kat kolej ni, lagi la pondan-pondan naik tocang.

Pakai asymmetrical top la. Dating dengan budak Syariah la. Naik motor bebudak Persatuan Penuntut Islam UM sambil peluk-peluk la.

Aku mula berfikir yang mereka bukan berpura-pura pondan, tetapi adalah pondan semulajadi. Macam air terjun semula jadi Niagara Falls atau Bukit Charas (dalam dunia pondan, 'charas' bermaksud romen.) di Pahang.

Lepas beberapa lama, sememangnya aku berinteraksi lagi dengan komuniti pondan. Bukan untuk seks atau kasih-sayang, ya. AKu straight. Aku jilat pantat perempuan sahaja. Maaf, aku jilat pantat perempuan yang takde bau sahaja.

Maknanya dalam dunia yang penuh macam manusia ini, aku nak atau tidak, terpaksa jua berinteraksi dengan pondan.

Takde hal pun? Malah, banyak pondan dan closet homosexuals yang menolong aku dalam hidup. Baik di kolej atau selepas aku grad.

Lepas lebih sedekad aku makan budi pondan, aku pun termalu sendiri. Pasal dulu, aku hakim diorang cukup-cukup. Diorang relaks je. Siap banyak tolong aku lagi.

Aku takkan sampai ke tahap aku sekarang, cukup makan pakai, kalau dalam hidup aku, aku tak ditolong oleh pondan.

Aku terhutang budi banyak, ya, tapi takdelah sampai nak bagi jubur. Lagipun aku rasa jubur orang lain jauh lagi sedap dari jubur aku. Pergilah cari yang perasa vanilla ke, coklat ke. Jubur aku perasa sambal belacan.

Satu lagi, dengan ramainya lelaki kacak dan hensem yang sebenarnya pondan, maka hanya tinggal aku sebagai pilihan perempuan-perempuan heterosexual yang lain. YES!

Jadi, point aku ialah, kepada adik-adik sekalian, janganlah menghakimi atau membenci orang sesuka hati. Kecuali perempuan Siam. Perempuan Siam, best!

Kau tau apa jadi kat kawan aku sorang tu, yang panggil pondan-pondan tu hipokrit? Kantoi dengan salah seorang pondan yang dia hina tu.

Tak taulah aku dia kantoi apa. Main guli kot? Takpun makan aiskrim.

AKu tau, bergegar struktur tu. Gila ganas, beb. Alaa, masa tu dia pun muda. Manalah dia tau dia pun pondan, walaupun sementara?