Wednesday, February 25, 2009

Tom, Pemandu Kereta Lily

Masa aku kat sekolah menengah dulu, bebudak banyak yang gilakan komik Pendekar Laut. Takpun, Raja Rimba.

Ada sesetengahnya yang cuba nak samakan diorang dengan watak-watak dalam komik-komik tu.

Ada yang nak jadi Rimau Kumbang. Ada yang menggelarkan diri sendiri Waja Timur.

Ada yang perasan kongsi gelap, panggil diri sendiri dan orang sekeliling 'Along' (Raja Ubur-Ubur), 'Angah' (Orga), 'Alang' (Blue Dream, kalau tak silap aku) dan lain-lain.

Habis Hung Hing la. Tung Sing to the max!

Biasalah, bebudak. Apa yang ko harapkan?

Aku? Aku ada bagitau diorang, aku nak jugak ada title.

Aku nak jadi Tom, Pemandu Kereta Lily.

Watak ni muncul satu issue je. Raja Rimba. Kerja dia bawak kereta Lily - Dara Rimau Kumbang.

Dia mati bila kereta tu diletupkan bom oleh Musang Something yang menggunakan kitab Art of War karya Sun Tzu sebagai panduan berlawan.

Taktik 'Tanah Terpencil' yang digunakan hampir membunuh Rimau Kumbang, kalau dia tak pakai Teknik Pernafasan Kura-kura.

Kenapa aku nak jadi Tom, Pemandu Kereta Lily? Pasal dia tak kacau orang. Dan antara semua watak Raja Rimba, dia seorang aje yang ada kereta.