Thursday, January 19, 2012

Melayu Boleh: Tribut Kisah-kisah Agung Percintaan

Setelah membaca karya saudara Pipiyapong, saya berasa terpanggil untuk juga menukil satu tribut kepada genre kisah-kisah agung percintaan yang sering saya baca ketika muda.

Tajuk: Teratai Merah Terlantar di Luar Pagar

Bunyi cip-cap, cip-cap kedengaran di dalam bilik, sebelum aku dan Temah sempat membuka pintu. Dengan hati yang berdebar-debar, aku meramas tombol pintu. Aku main punat kuncinya, kemudian, aku buka. Luas.

Rupa-rupanya, ada banyak burung dalam bilik tersebut. Patutlah bunyi cip-cap, cip-cap kedengaran tadi.

Temah menggenggam erat tangan aku, sampai berdarah, memberitahu aku yang dia sudah tidak sabar. Temah terus membuat beberapa balik kuang di udara, menghalau semua burung keluar dari bilik.

Aku pun, menghunuskan pedang Mochitsuki (Pedang Kuih Bulan) dan berlari-lari anak keliling bilik sambil mengamalkan jurus-jurus pedang sekolah Kunlun dan Jurus Naga Mengejar Matahari ciptaan Raja Utara. Keadaan tidak ubah seperti mencit seekor, menggada seratus.

Selepas berjaya menghambat semua burung keluar dari bilik, aku dan Temah terduduk atas katil dengan nafas tidak keruan.

Aku mengatur kembali kuasa dalaman, lantas aku terasa ada tangan halus Temah memindahkan tenaga dalaman menerusi belakang aku. Terus aku memuntahkan darah beku dan membuat beberapa balik kuang di udara untuk memastikan aliran tenaga dalaman aku sudah lancar.

Aku pun memindahkan tenaga dalaman ke dalam badan Temah. Tangan aku dapat merasakan kehadiran coli Temah yang bersaiz 56GG, dengan sokongan dawai serta lapikan silikon, diperbuat dari kombinasi kapas dan nylon, menjadikan kain coli tersebut keras dan kenyal, tetapi panas.

Aku pasti, tetek Temah pasti panas, lebih-lebih lagi selepas aku mengaktifkan kuasa sarira naga yang aku curi daripada Tok Bulu Hijau.

"BLUERGGHHH!"

Temah termuntah darah beku.

Kemudian, dia juga membuat beberapa balik kuang di udara.

AKu asyik menyapu darah dari mulut aku apabila Temah mengaktifkan Hikmat Monyet Mencuri Buah Pic - Jurus Memecahkan Kelangkang dan mencengkam konek aku.

Aku terus terajang dia pakai Tendangan Larian Seribu Kuda dan aku pun follow-up dengan Tinju Maut Dunia Paus.

Temah membalas dengan Hikmat Alam Semesta Songsang sampai aku cirit-birit. Pertempuran tergendala sebentar sambil aku pergi ke tandas.

Sekembalinya aku dari tandas, Temah menyerang dengan 18 Cakar Penunduk Naga yang dipelajarinya daripada Kumpulan Pengemis. Aku terus mengaktifkan Hikmat Pedang ke-23 yang aku curi daripada Pedang Sakti.

Masa seolah-olah terhenti apabila aku menggunakan kesempatan itu untuk menanggalkan baju Temah. Ternyata, Temah bukanlah bersaiz 56GG. Dia membawa dua biji limau bali dalam colinya.

Ternyata, Hikmat Pedang ke-23 mengatasi kehebatan Hikmat Pedang Syurga, sebab Temah masih melayang-layang dalam keadaan tanpa seurat benang, secara slow-motion sambil aku memegang dua biji limau bali atas katil.

"Temah," aku bersuara. "Aku jolok limau bali ko ni, okay ke?"

"Kembaaaaaaaaang cipap aku mendengarnya," kata Temah.

Aku pun terus mengeluarkan pedang aku yang lagi satu, dan dengan tujuh lanjutan pedang saktiku, aku lantas membenamkan konekku ke dalam limau bali yang digunakan Temah untuk menyamar sebagai gadis berdada besar, sampai ke pagi.

Sekian

Teratai Merah Terlantar di Luar Pagar