Friday, June 24, 2011

Kitaran Asura: Dapat Terpijak

Hari ini, ramai benar orang yang nak menolong aku. Terima kasih aje yang dapat aku balaskan.

Aku ditawarkan kerja, dan walaupun aku tak ambik sebab dah ada tawaran-tawaran lain yang aku tengah berkira-kira untuk terima, aku masih berasa terharu.

Kemudian, ada pula kerja menulis bebas yang memang aku jarang tolak. Kerja dengan orang professional ni senang. Hak kau dijaga. Duitnya tepat pada masa.

Aku amat pentingkan perihal penjagaan hak pekerja, pasal aku tau apa yang terjadi dan berapa banyak penipuan di luar sana.

Aku cuma bersyukur yang setakat ini, pelanggan aku masih reasonable. Yang tak reasonable, aku takkan ambik lagi dah projeknya. Menyusahkan aku je. Aku tak ada masa nak layan orang gila dan politik nusa bangsa yang pukimak.

Aku penulis. Masa aku, untuk menulis, bukan untuk memuaskan ego babi sesetengah anak-anak anjing pukimak lancau.

Ni pun berlambak deadline kat depan aku ni. Aku takde masa untuk dibuang. Pergilah mampus yang lain.