Saturday, May 7, 2011

Aku Cakap Bodoh, Ko Marah

Semalam hari yang bagus untuk aku, tapi hari yang bodoh untuk ahli politik.

Aku bangun aje, aku terbaca benda paling bodoh pernah ditulis haiwan dalam masa 31 tahun.

Azmin Ali, di akaun Twitternya @AzminAli menulis: "Sumbangan Negeri Selangor kepada pendapatan negara melebihi 25 % daripada jumlah pendapatan negara."


Okay. Erm... aku takde ijazah dalam Matematik, tapi aku rasa aku pernah belajar mengira masa darjah tiga atau empat dulu.

Kenyataan ini, bagi aku, tak masuk akal langsung. Macamana ko boleh menyumbang kepada pendapatan negara, lepas tu sumbangan kau, yang menjadi sebahagian pendapatan negara, adalah 125% daripada pendapatan negara?

Okay, secara logiknya, kenyataan ini tak masuk akal, tapi ahli politik memang tak masuk akal.

Ko dulu kerja kat mana? Lehman Brothers? Ooo. Bernie Madoff ke?

Okay, jadi aku fikir, pergilah mampus. Kalau macam ni punya maths, jadi Menteri Kewangan kang, tetiba je dia punya kakak ipar punya akaun, lepas ambik kat ATM RM300, tiba-tiba ada tambah RM15 juta pulak.

Okay, tapi tengahari pulak, aku baca Idris Jala beria-ia pertahankan 1Malaysia Email. Siap beli iklan dalam sotkabar lagi tu.

Well:

1. Isu 1 Malaysia Email dah basi la, Deris. Yang duk kecoh Lim Kit Siang je. Dia pun kena operate mata sekang. Dia nak baca pun susah. Ko kecoh buat apa? kecoh la dulu, masa tengah kena hentam. Sekang ko kecoh, timing yang akan pastikan ko kena hentam SAHAJA.

2. Kau cakap, 1 Malaysia Email tak pakai duit rakyat. Ko tu, wakil apa? Pemandu? Pemandu tu bukan agensi kerajaan ke? Agensi kerajaan bukan pakai duit rakyat ke? Yang ko beli iklan kat paper tu buat apa? Pakai duit sapa?

3. Apasal ko nak terhegeh-hegeh? Biarlah Tricubes jawab sendiri. Keee, kolah Tricubes? Sikap defensive ko sama je macam Anwar Ibrahim nafikan dia beromen dengan pelacur Cina. Nampak sangat rasa bersalahnya.

Banyak lagi isu lain. Isu Lynas, pun dikendalikan engan BODOH oleh skuad perhubungan dan komunikasi khalayak korang. Menyedihkan. Dan bodoh nak mampus, ko tau tak?

Korang, ahli politik semua, dahlah ramai yang dituduh rasuah, korup, perogol, peliwat, anjing, babi, pukimak semua. Dahlah menipu. BODOH pulak tu.

Okay, kejahatan, aku boleh paham. Okay, hati ko hitam, ko nak masuk neraka, aku paham. Jadi BODOH lagi MEMBODOHKAN ni, aku tak paham. Macamana keturunan ko tak mampus zaman deneso dulu?

Kalau nak dibandingkan, korang semua ni macam lagi tak berguna dari ulat taik, korang tau tak? Mat Rempit pun lagi pandai daripada korang ni. Kalau aku ada mesin masa Doraemon, aku pergi jumpa tok nenek korang masa diorang budak lagi, pastu aku sula sampai mati, supaya takde keturunan BODOH lagi MEMBODOHKAN macam korang dan mak bapak korang.

Pergilah mampus.