Thursday, August 27, 2009

Prosa Untuk Plebeian

Aku tengah tunggu filem start. Ada sedikit masalah komunikasi dan aku ingatkan hari ini adalah prebiu khas satu filem tuh. Rupa-rupanya, semalam daa. Hari ni start tayang.

AKu tak kisah, pasal aku bukan freeloader. Jadi, aku beli tiket sendiri.

Pastu beli kopi daripada awek Starbucks kat Tropicana Mall. Minah ni memang taste aku. Kecik dan kurus. Pastu, suara ada macam loceng-loceng kecil, dengan slang sedikit American. Sedikit je, tak sampai tahap menyampah atau nak muntah.

Rasanya, dia celup dua kali. Lantaklah. Aku tak cukup duit, dan tak cukup kredit syurga nak tackle. Modal air liur ada la. Air liur beli air liur. Kah kah kah. Gelak aku dalam kesempitan.

Aku pun duduk, lantas mencuri tajuk pojok Roy.

Aik, sorang lagi. Ramai gila perempuan taste aku kat Tropicana Mall ni. Eh. Waitseminit. Sekali jantan daa... Aku ingat jantan. Jap eh?

*Lari kejap*

*Perhatikan cara jalan, cara tangan bergerak, pastu tetek takde langsung.*

SAH!

Memang jantan dowh.

Pukimak betul. Kacau la.

Okay, okay. Sorang lagi. Kali ni betul punya.

Fuyooo! Cemolot!

Aku baru lepas massage ni. Massage betul. Takde main nak lancap lepas 30 minit. Dia picit tengkorak aku sampai nak pecah. Lipat badan aku macam lipat baju. Gila gagah perkasa perempuan siam ni.

Sekarang aku dah rasa okay sikit. Minggu ni, memang bukan minggu aku. Bapak aku sakit. Aku pulak sibuk, tak boleh nak balik. Esok aku akan pergi buat assignment, pergi ke Kuantan. Tiga hari. Bolehlah curi-curi masa jenguk orang tua aku.

Sambil tu, kejar deadline.

Aku mengimpikan masa yang aku boleh menyumbang hasil kerja aku, on the go. Perkakasan idaman aku ialah skrin dan papan kekunci hologram. Wifi seluruh Malaysia.

Manipulasi imejan pakai pengesan pergerakan.

Semua teknologi ni dah ada. Cuma tunggu masa untuk masuk pasaran. Untuk dibuat dengan banyak, sekaligus mengambil kira ekonomi pukal.

Kau boleh tengok teknologi yang aku nak pakai dalam anime Ghost in the Shell. Main capai kat udara, resize pakai jari je. Pastu tolak bila nak send.

Kalau satu hari nanti, boleh letak cip protein dalam kepala aku pun, aku sanggup. Gunakan otak sebagai harddrive.

Mata sebagai kamera. Kamera konek pun boleh install.

Masa tu, habihlah selebriti kena hack puki dan pantatnya. Kamera tetek! Muahahaha!

Kalau satu hari nanti, aku boleh main cabut kepala aku dan letak kat badan lain pun, memang best.

Alamak. Tinggal 7 minit je lagi, wayang nak start. Masa untuk bergerak!