Thursday, April 24, 2008

Semusim di Syurga: Rambut Baru Aku (Atau Betapa Ceteknya Manusia)

Aku tunggu bebudak intern hari tu di Bangsar. Nak belanja diorang sebab diorang blah dari department aku.

AKu datang awal, jadi aku pergi gunting rambut.

Lepas aku gunting rambut, semua orang melayan aku dengan baik. Macam sial! Sebelum ni, masa rambut aku biasa je, serabai, tengok aku pun macam nak ludah.

Sekarang, lepas letak wax, ada sirip Ultraman kat tengah, manusia marhaen ni semua sembah aku macam Tuhan la pulak. Gila!

Dua hari lepas siap ada sorang minah flirt dengan aku lagi. Dulu tak flirt pun? Tak isap pun konek aku?

Manusia memang cetek.

Cis, kalau aku tau la senang gila nak dapatkan hisapan konek, dah lama aku gunting rambut, dah lama aku beli wax sepuluh tin, lepas tu sapu kat bontot.

Kalau berguna untuk rambut, apa pulak bontot?