Friday, August 31, 2012

Merdeka, Yo!


Caption: PICTURE IS UNRELATED

Tadi aku pergi jumpa member aku yang dah lama lepak kat New Zealand. Dah lama tak jumpa. Last aku ingat, dia hantar animation 3D dia kat aku, aku kritik dan kutuk habis-habisan, sampai aku ingat dia merajuk pastu lari ke New Zealand.

Rupa-rupanya, dia tak peduli pun apa aku cakap kat dia dulu. Dia pergi New Zealand disebabkan cinta. Cinta pada bini dia, dan anak dua orang.

Member-member aku semua dah kahwin atau beranak, kecuali Cheepork dan Tapai, aku rasa. Sunder, Adijin tengah mengadu asmara di Kanada. Diorang kerja power, dalam industri yang menerima semua jenis kepelikan. Oh hohohohohoho!

Chee pun dah kahwin. Butuhlah Chee, tapi kalau bini dia takde satu malam tu, memang kepala Chee akan terus berdarah kat satu pub kat Bangsar.

Aku pergi pub tu, nak lepak dengan Chee. Lepak dengan Chee kat pub memang bahaya, pasal last time kitorang lepak kat pub, untuk menerima invitation jadi 'heng tai' (oh hohohohohoho!) wedding dia, pub tu kena raid dengan JAIS.

Dahlah ada GRO kat pub Sunway tu. Pukimak betul. Mujur aku kacak dan tidak mengambil sebarang bahan terlarang. Sebagai seorang role model, saya mengatakan 'tidak' kepada dadah.

"Hey, dadah."

"Ya?"

"Tidak."

"Okay."

Lepas tu, masa jumpa Chee kat pub kat Bangsar, dia kena pukul dengan orang halimunan dan terbaring dalam satu lopak berdarah kat atas jalan. Chee buta sekejap. Gila panik, bro!

Oh, apa pun, semua kawan aku masih sihat, walaupun dah beranak.

Aku? Aku dengan suka hatinya menikmati kebebasan aku di apartment yang bersih.

Oh hohohohohoho!

Selamat Hari Merdeka!